Asculta radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com">

marți, 11 august 2009

Post Dublu

AnteScriptum (exista?!?)

Elanul creator blogg-ist ce ma anima in ultima vreme mi-a fost brusc retezat de intamplarile mai nefericite din ultima vreme. Niste probleme de sanatate destul de grave ale bunicii coroborate cu faptul stupid ca nu mai am acces la internet de la work.
Cam astea au fost scuzele :D.... si acum partea I a postului dublu de astazi:

Var.I Romantic

Ceva s-a schimbat... nu mai arde... e totul calm.
Imaginea standard/cliseu e aceea a oglindirii unei luni pline in suprafata neperturbata a unui lac inconjurat de munti. Nu pot decat sa ma intreb ce inseamna schimbarea: evolutie ori ruptura? Cel putin totul a devenit mai calm, nu si mai clar, dar... mai calm.

Var.II Pragmatic

Da, am devenit profesoara. Cel putin in acte (nu in toate, dar macar in cele premergatoare deciziei de numire oficiala). Coada de limax a birocratiei continua, insa, chiar si in aceasta etapa.
Stiu ca ar trebui sa ma tem de aceasta responsabilitate - uriasa! - care va apasa pe umerii - si mai mult pe capul - mei/meu. Dar ma simt oarecum impacata. Ca inainte de un examen la care n-ai citit mai nimic, te duci la plesneala, dar nu ti-e teama, stii ca vei reusi cumva, ceva iti spune sa fii calm.
Pe parcursul acestui proces initiatic in sistemul de invatamant de stat romanesc am pierdut o prietenie si, iar, o bucatica din stima de sine dar simt ca am crescut cumva.
Ca de obicei eu sunt generatia de incercare. Daca va fi adoptat noul cod al invatamantului va trebui sa parcurg si mai multi pasi pana sa devin profesor, cum s-ar zice, full.
Nu ma deranjeaza sa am un tutor/mentor care sa ma ajute in primii ani, ba chiar ideea mi se pare foarte buna. Dar am un feeling ca va fi doar de fatada, adica "made in Romania". Plus ca se anunta aceste disponibilizari masive - care o ameninta inclusiv pe mama :( Si atunci te intrebi: de ce sa lucrezi pentru Stat? Offf... de-aia!
Am invatat ca cea mai importanta regula este sa iei toate problemele la rezolvare pe rand. Pentru ca imaginea de ansamblu ar putea fi coplesitoare.
Asa ca, pas cu pas, spre viitor.
Cheers mate!

Niciun comentariu: